lunes, 1 de septiembre de 2008

El cel pot esperar...!!

Ara sembla que tots els avions han de caure..., sobretot arran del lamentable accident de Barajas de fa uns dies. Que si un avió ha hagut de fer un aterratge perque ha descobert que el tren d'aterratge fallava, que si un altre ha hagut de recular perque han trobat una petita fallada en un cargol..., i així altres incidències. Ara sembla que l'avió és el transport més perillós que tenim, més que els cotxes, les motos, els barcos, etc...
I no és així. He estat investigant una mica, i resulta que cada dia -a tot el món-, hi ha entre 1.000 i 1.500 avions volant. Si això ho multipliquem per 250 persones de promig -segons la font investigada-, cada dia volen un mínim de 250.000 persones. I això cada dia!! Per tant, amb aquestes xifres, sembla que el número d'accidents i de morts és més aviat baix. Es clar que pels familiars que han perdut una persona o més de la seva família, aquestes estadístiques no els semblaran gens agradables. A qui li toca..., tot li sembla negatiu.
Una altra cosa, és saber si es podia haver evitat. La investigació que s'està fent, donarà una versió i ja es veurà què passa. En tot cas, quan hi ha un accident -que ningú vol que passi i entre aquests els pilots-, sempre es deu a diverses circumstàncies que, al final, sumades, donen lloc a l'accident. Si es poden evitar, s'han de possar en marxa tots els mecanismes per tal d'evitar-los. No pot ser d'una altra manera.
Amb tot, aquests dies he pogut veure unes xifres a diferents panells a les nostres carreteres: el nombre de morts i de ferits greus per accidents d'automòbil. Hi ha prop de 300 morts i prop de 900 persones ferides. Unes xifres que espanten. I cada any es repeteixen. Tot i que diuen que el nombre ha baixat, però cada any més de 400 persones perden la vida en accidents de cotxe/moto/bicicleta. Això si que són morts que couen i fant mal!!! què fan les autoritats per evitar-les? quines polítiques de prevenció d'accidents es fan a les escoles i a les autoescoles? com es controlen els punts negres viaris? n'hi ha prou en limitar la velocitat en determinats llocs? és suficient el mètode del radar amagat? el sistema del carnet per punts, funciona?
Són preguntes per les que no tinc resposta, però per a les famílies de les persones que han perdut la vida, són respostes fonalmentals.
Ja veieu, comparat amb la carretera, els avions són segurs, malgrat els accidents que passen..., el que succeeix és que un accident d'avió és més espectacular i perden la vida un nombre de persones superior. Amb tot, els responsables de l'administració i els responsables de les companyies aèries tenen la obligació de garantir la màxima seguretat i que no "caigui" un avió perque un cargol estava mal collat, o perque un sensor no va avisar d'una anomalia que era fàcil de resoldre a terra..., com a ciutadans tenim dret a exigir la màxima seguretat..., tant al cel com a la terra.
Ja se sap que, al final, a tots ens agradaria que fos veritat allò de que..., el cel pot esperar !!!!

1 comentario:

Gabi dijo...

Centraré el meu comentari només en un tema. En els Radars. Jo et dire que el principal objectiu es "RECAPTAR", el segon potser es reduir la velocitat.

Aqui tens un ellaç a una noticia sobre "Radar Ecologic". Res mes lluny de la realitat. Haurien de dir "Radar Economic" sobre tot per la economica del ministeri d'Hisenda.

http://motor.terra.es/ultimas-noticias-actualidad/articulo/trafico-prueba-nuevo-radar-ecologico-43568.htm